sukan

TERKINI: Jun Hao sekali lakar kejutan untuk ke suku akhir

Perseorangan lelaki negara, Leong Jun Hao mara ke suku akhir selepas bangkit membenam pemain dari Taiwan, Chou Tien Chen dengan perlawanan rubber set 21-18, 13-21 dan 21-17 untuk Kejohanan Terbuka Indonesia.

Jun Hao menunjukkan aksi meyakinkan selepas mendahului lima mata di hadapan sebelum berjaya dikejar Tien Chien lima mata berturut-turut menjadikan kedudukan ketika itu, 16-18.

Namun dengan semangat yang dipamerkan oleh perseorangan ranking ke-32 dunia itu, kemaraan Tien Chien dapat dihentikan sehingga ke mata penamat untuk set pertama dengan keputusan 21-18.

Kebangkitan itu ternyata tidak mampu membekal usaha konsisten Jun Hao untuk benam perseorangan dari Taiwan apabila tewas 13-21 sekali gus permainan terpaksa dibawa ke set ketiga.

Ternyata usaha bangkit daripada kekalahan membuahkan hasil buat Jun Hao apabila mendominasi permaianan set ketiga dengan keputusan 21-17 cukup untuk menghantar pulang perseorangan ranking ke-11 itu.

sumber:- SA

Jun Hao mara ke suku akhir bertemu perseorangan China, Li Shi Feng yang juga naib juara Terbuka Singapura yang lalu pada esok.