sukan

Kata – Kata Kim Pan-gon khas untuk penyokong ‘istimewa’ Malaysia

“Kami akan berjuang demi anda.” Itu kata pengendali skuad Harimau Malaya, Kim Pan-gon yang berjanji akan berusaha memburu tiga mata penuh dan menghadiahkannya kepada Muhammad Ridzwan Erman Effendi yang cacat penglihatan.

Semalam, Ridzwan yang hadir ke hotel penginapan pasukan bersama abangnya, Raff Iskandar berpeluang bertemu pemain pujaannya termasuk Pan-gon.

Dalam pertemuan singkat itu, jurulatih negara kelahiran Korea Selatan itu sempat berbual mesra dengan Ridzwan dan amat terharu atas sokongan padu diberikannya sehingga sanggup hadir ke Doha.

Jelas Pan-gon, beliau dan anak buahnya akan cuba sedaya upaya tidak menghampakan Ridzwan dan peminat bola sepak lain apabila menentang Bahrain dalam saingan Piala Asia di Stadium Jassim Bin Hamad, malam esok.

“Kami akan cuba sebaik mungkin dan beri kegembiraan kepada penyokong. Kami akan cuba berusaha dan kami akan berjuang demi anda (Ridzwan).

“Saya tahu anda turut berjuang (berkorban hadir ke Doha) untuk kami, dan kami akan berjuang untuk anda,” kata Pan-gon.

Selain Pan-gon, Ridzwan turut bertemu Faisal Halim, Arif Aiman Hanapi dan Shahrul Saad.

Ketiga-tiga pemain berkenaan turut menurunkan tandatangan di jersi Harimau Malaya milik Ridzwan serta merakam gambar kenangan dengan pemain pujaannya itu.

Terdahulu kehadiran Ridzwan di Doha mencuri tumpuan peminat di tanah air yang kagum dan tersentuh hati dengan kesungguhannya apabila tetap hadir biarpun tidak mampu melihat.

Menurut Ridzwan yang berasal dari Perak itu, meskipun dia tidak dapat melihat seperti manusia normal lain, ia tidak mematahkan semangatnya untuk memberi sokongan kepada skuad Harimau Malaya di Piala Asia ini.

sumber:- HM

“Orang datang ke stadium nak tengok Malaysia menang, tapi saya nak dengar Malaysia menang,” kata Ridzwan.