sukan

Video kelincahan Aiman tular

Mempunyai bakat begitu baik sebagai pemain tengah, tapi sayang apabila karier bekas pemain Piala Belia Selangor pada 2018 dan 2019 ini tidak mampu melangkah lebih jauh.

Melalui perkongsian di akaun milik TikTok miliknya, 10aeman atau nama sebenarnya Aiman Azhar, video berdurasi 1 minit 2 saat menjadi tumpuan warganet apabila gaya permainannya di atas padang begitu baik dari segi teknik mengawal dan menghantar bola kepada rakan sepasukan.

Pemain berkaki kiri itu dilihat selesa mengawal bola dan bijak mencari ruang untuk melakukan hantaran kepada rakan sepasukan.

Melihat corak permainan itu, ramai memuji aksinta seakan-akan bekas pemain tengah Barcelona dan Sepanyol, Sergio Busquets atau pemain Real Madrid, Luka Modric.

“Terbaik umpanan, usaha lebih gigih, jangan berpuas hati dengan prestasi sedia ada sentiasa fikir ingin jadi yang terbaik,” kata Muhammad Zahir.

“Berani simpan bola dan berfikir. Yang ada sekarang dapat bola terus tak dapat berfikir,” kata Remy.

“Gaya permainan seperti Sergio Busquets,” kata Lee.

Berbekalkan kemahiran Aiman, diharapkan ada pasukan dari Liga Bolasepak Amatur (AFL) boleh membuka peluang untuk dirinya mengembangkan bakat ke tahap lebih tinggi.

Jika peluang itu diambil dengan baik dan terus tingkatkan prestasi serta komited dalam membina karier, mungkin dalam dua tiga tahun akan datang, namanya akan menjadi tumpuan pemain bola sepak Malaysia.

Terdahulu, video yang tular di TikTok menunjukkan Aiman mewakili negara untuk Kejohanan Bolasepak Orang Pekak Dunia di Malaysia, baru-baru ini.

sumber:- HM

Dia antara empat pemain normal yang dipanggil untuk memperkuatkan pasukan itu.