sukan

Tahniah buat Feroz dan Syamer

Dua tonggak utama Johor Darul Ta’zim (JDT), Mohammad Syamer Kutty Abba dan Muhammad Feroz Baharudin, kini sudah bergelar suami baru-baru ini bersama-sama gadis pilihan hati mereka.

Bintang dari JDT tersebut melangsungkan perkahwinan mereka dalam sebuah majlis yang disertai oleh rakan sepasukan mereka.

Malah tinjauan Arena Metro di laman sosial di Facebook Johor Football Channel mendapati rata-rata warganet membanjiri ucapan tahniah dan mendoakan kebahagiaan rumah tangga yang baru dibina oleh kedua bintang JDT di ruangan komen.

“Alhamdulillah..Selamat pengantin baru kepada Syamer & isteri serta Feroz & isteri..semoga berbahagia hingga ke jannah..Aamiin.” kata Faridah Abdul Aziz di media sosial manakala seorang lagi menambah: Tahniah2 pada kedua2 mempelai.

Suharmin Yusuf menulis: “Arif aiman dn akhyar pulak bakal menyusul. Tahniah kepada kedua pemain JDT. Suri hati yang bergelar sebagai isteri kepada Feroz adalah kakak pemain Perak FC, Amirul Husaini Zamri yang sebelum ini beraksi di JDT II.

Sebagai rekod, Feroz dan Amirul Husaini sudah beraksi bersama sejak 2016 apabila kedua-dua pemain itu pernah mewakili Harimau Muda pada usia yang muda dan mereka juga berjaya membantu JDT II menjuarai Liga Perdana pada musim lalu sebelum Amirul Husaini mengambil keputusan untuk berhijrah ke Perak FC.

Rekod bagi Syamer pula yang sudah memulakan kariernya bersama skuad JDT II sejak tahun 2019 dan hingga kini sudah pun berada dalam skuad senior.

sumber:- HM

Namun, aksi terakhir Syamer untuk musim 2023 adalah pada perlawanan Piala Malaysia antara JDT dan Negeri Sembilan pada 23 September dan selebihnya dia dipilih untuk berada di bangku simpanan.