sukan

Penyokong Taiwan ‘bengang’

Susulan kekalahan mereka di tangan Malaysia semalam, penyokong Chinese Taipei dilihat meluahkan rasa kecewa mereka di laman rasmi Facebook Persatuan Bolasepak Chinese Taipei.

Tinjauan di bahagian komen mendapati sebahagian penyokong mereka mempersoalkan persembahan pemain-pemain mereka sehingga memaksa mereka untuk tunduk di tangan Harimau Malaya.

Antara komen yang diterima ialah “Rumput memang tidak boleh memuaskan. Gol yang Malaysia jaringkan, pemain pertahanan tergelincir, dan terlalu lambat untuk menghalang sebelum jaringan gol! Sungguh memalukan!!”

Turut menjadi punca kekecewaan ialah pengurusan stadium yang gagal memberikan keselesaan kepada penyokong untuk masuk ke dalam stadium.

“Saya naik dari Tainan, beratur sampai 15 minit sebelum masuk game, harap pihak penganjur boleh perbaiki lebih baik dan bagi orang ramai masuk awal”

“Bolehkah anda membuka lebih banyak pintu masuk?”

sumber:- SA

Namun jika dilihat suasana di stadium dan kaca televisyen, penyokong mereka masih mampu memberikan sorakan dan semangat kepada para pemain mereka untuk berjuang habis habisan sebelum wisel penamat. Dalam perlawanan semalam, Malaysia berjaya meraih 3 mata dan menjadikan 6 mata maksimum yang terkumpul setelah 2 perlawanan dalam aksi kelayakan Piala Dunia.