Ada Segelintir yang buat jadi masalah

Peny3rang muda sensasi negara, Luqman Hakim Shamsudin menegaskan dia tidak kisah mengenai nombor jersi yang dipakai bersama KV Kortrijk.

Ia selepas jersi ‘nombor 9’ KV Kortrijk yang sebelum ini disarung pemain muda itu kini diberikan kepada legenda kelab Belgium itu, Teddy Chevalier.

Sebaliknya, dia sendiri dengan rela hati menyerahkan nombor jersi itu kepada Chevalier yang sebelum ini menjadi nombor keramat peny3rang berusia 33 tahun itu bersama KV Kortrijk.

“Memang ada tukar (nombor jersi) dengan Teddy iaitu legenda KV Kortrijk. Bukan pengurusan kelab yang tukar, tapi kami sendiri yang sepakat buat keputusan ini.

“Saya pun kurang bermain, jadi apa salahnya saya bagi penghormatan pada dia sebab dia pun sudah lama dengan KV Kortrijk selain menjadi penjaring gol terbanyak. Jadi saya bagi penghormatan pada dia.

“Dia pun minta kebenaran saya nak tukar sebab nombor itu sebelum ini nombor keramat dia di KV Kortrijk. Saya pun muda lagi, tak kisahlah pakai nombor berapa pun.

“Benda ini tak jadi masalah, tiada nak risau apa, hanya tukar nombor saja. Cuma segelintir rakyat Malaysia yang buat jadi masalah sampai ada yang pergi tanya dekat ‘page’ KV Kortrijk,” katanya kepada BH Sukan, semalam.

Sumber :BH

Semalam, BH Sukan melaporkan jersi ‘nombor 9’ KV Kortrijk tidak lagi menjadi milik Luqman dan peny3rang kelahiran Kota Bharu, itu bakal menggunakan jersi nombor 99. Chevalier kembali menyertai KV Kortrijk buat kali ketiga tahun ini selepas kali pertama pada 2013 hingga 2015 dan kali kedua pada 2017 hingga 2019.