Sukan

Jodoh Ronaldo bersama United tidak panjang

Gergasi Sepanyol, Real Madrid dilaporkan akan bersatu semula dengan striker Manchester United, Cristiano Ronaldo.

Real dikatakan percaya pelantikan Ralf Rangnick selaku pengurus United akan menunjukkan pintu keluar untuk sensasi Portugal itu pada jendela perpindahan pemain.

Sumber memberitahu Football Insider yang Real sedang memerhatikan situasi semasa Ronaldo dan mungkin akan menyambar pemain itu jika mereka mendapat galakan untuk berbuat demikian.

Laporan itu menyatakan Ronaldo mungkin akan berhijrah kerana dia tidak dapat menyesuaikan diri dengan takikal permainan pantas yang mahu diterapkan oleh Rangnick.

Perubahan taktikal itu jelas dapat dilihat ketika kali pertama Rangnick mengendalikan United yang mencatat kemenangan 1-0 ke atas Crystal Palace di saingan Liga Perdana.

Rangnick dilihat mahu mendapatkan pemain yang lebih cergas bagi membolehkannya menerapkan corak permainan pantas.

Ia mungkin berita baik untuk barisan pemain muda di dalam pasukan itu namun Ronaldo pada usia 36 tahun, nyata dilihat bukan pilihan utama.

Corak permainan pantas diterapkan Rangnick dilihat sesuai untuk pemain seperti Marcus Rashford yang dikaitkan dengan perpindahan ke Barcelona.

sumber:- HM

Ronaldo pernah meninggalkan United untuk ke Real pada 2009. Dia beraksi selama sembilan tahun di Bernabeu dan menjaringkan 450 gol sepanjang 438 perlawanan.