Sukan

Main umpama final — Afro

Juara Piala Malaysia sebanyak 33 kali, Selangor FC berharap dapat membvru gol awal dalam aksi kedua suku akhir Piala Malaysia bertemu Kuala Lumpur City FC (KL City) di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras malam ini.

Misi kebangkitan itu cukup penting di mana skuad kendalian Karsten Neitzel itu kini ketinggalan 0-2 secara agregat selepas tewas pada suku akhir pertama di Kelana Jaya, Ahad lalu.

Lantas, gol awal amat diperlukan skuad Red Giants bagi menghidvpkan kembali peluang untuk merebut slot ke separuh akhir saingan Piala Malaysia musim ini.

Jelas tonggak pertahanan tengah, Sharul Nazeem Zulpakar, dia dan rakan sepasukan akan turun berhabis-habisan untuk menyamakan kedudukan sebelum berusaha meraih gol kemenangan untuk mengatasi KL City.

Kami akan turun dengan misi cari gol awal dan main habis-habisan sehingga wisel penamat.

Kami sedar KL City akan ada kelebihan main di tempat sendiri, namun ia bukan alasan untuk kami menyerah kalah dan peluang masih ada.

“Bagi saya gol awal cukup penting untuk melonjakkan semangat dan motivasi kami dan seterusnya memenangi perlawanan untuk ke separuh akhir,” katanya yang terkenal dengan panggilan ‘Afro’ ekoran gaya rambutnya yang stailo.

Jelas pemain muda berusia 21 tahun dari Gombak itu, situasi bola mat! pasukan lawan yang dibimbing Bojan Hodak cukup berb@haya dan boleh mengundang p@dah.

“Kami perlu fokus sepenuhnya dan jangan leka terutama situasi bola tinggi, bola mat! ataupun s3rangan balas mereka.

sumber:- BH

“Saya harap rakan sepasukan akan beri tumpuan sepenuhnya dan bermain umpama perlawanan akhir,” katanya.