sukan

Arif Aiman dah pulih

Pemain sayap Johor Darul Ta’zim (JDT), Arif Aiman Mohd Hanapi, dilihat sudah kembali menjejakkan kaki di atas padang dan berada dalam proses pemulihan sebelum dibenarkan kembali beraksi sepenuhnya.

Tonggak Harimau Malaya itu sebelum ini mengalami kecederaan hamstring dan sekali gus terlepas baki dua perlawanan penting skuad negara menjelang pertemuan dengan Republik Kyrgyzstan dalam aksi Kelayakan Piala Dunia 2026/Piala Asia 2027 esok.

Pemain berusia 22 tahun itu juga tidak dapat diturunkan dalam dua aksi terakhir Liga Super 2024/2025 ketika pasukannya cemerlang menewaskan Negeri Sembilan dan Kuala Lumpur City.

Sebelum ini ketua jurulatih skuad negara, Kim Pan-gon, mengakui perancangannya terbantut ekoran kehilangan beberapa tonggak utama seperti Faisal Halim, Arif Aiman dan Syafiq Ahmad.

“Ini satu situasi yang sukar, Arif Aiman ditimpa keceraan, Syafiq Ahmad mengalami hamtring dan Romel Morales pula berdepan masalah di pergelangan kaki.

“Dan hari ini kami juga perlu menilai Darren Lok yang kembali dihantui hamstring. Jentera serangan kami. Ini yang kami ada buat masa ini tapi apa pun kami masih mempunyai ramai pilihan lagi.

sumber:- SA

“Jadi kami perlu cari keseimbangan barisan terbaik dalam pasukan ini. Kami tidak akan berputus asa, tidak berasa rendah diri dan bersikap positif demi membawa nama Malaysia,” katanya sebelum ini.