sukan

Sedia bantu Arif Aiman

Paulo Josue mengakui teruja dengan kelibat pemain tempatan terbaik pernah disaksikannya dalam Liga Malaysia (Liga-M).

Pemain naturalisasi negara yang sudah membuat lapan kemunculan antarabangsa menyatakan kekagumannya terhadap bintang muda meningkat naik Harimau Malaya, Arif Aiman Hanapi.

Pemain Harimau Selatan itu menjadi tumpuan susulan prestasi luar biasa musim ini sehingga mendapat liputan dan penghargaan Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA).

Seringkali menjadi mangsa kepada kelincahan Arif Aiman dalam kancah tempatan, bekas ketua pasukan Kuala Lumpur City itu berkongsi keterujaannya dapat beraksi di samping Pemain Paling Bernilai (MVP) yang cukup dikagumi dan dijangka menyinar dalam Piala Asia di Qatar tatkala mereka akan memulakan kempen bertemu Jordan pada 16 Januari ini.

“Dia pemain terbaik tempatan yang pernah disaksikan sepanjang lima tahun saya di sini.”Di peringkat antarabangsa, prestasinya adalah sukar dipercayai dan segalanya menjadi buatnya.

sumber:- SA

“Dia tidak gentar untuk melakukan larian, menggelecek dan kami pula perlu cuba mengikuti idea pemain terbaik.”Kehadiran saya ialah membantunya dan membentuk permainannya.”Kesemua ini boleh dilakukan hasil gabungan pemain naturalisasi, warisan dan pemain tempatan,” katanya.