Sukan

Berita baik untuk Perak FC

Pengurus Besar Perak FC, Azman Noh menegaskan tidak timbul lagi isu tunggakan gaji pemain Perak FC termasuk isu berkaitan tuntutan beberapa bekas pemain import serta ejen mereka.

Menurutnya, tuntutan pemain berasal dari Korea Selatan, Jeon Hyo-seok sudah diselesaikan secara ansuran dengan bayaran pendahuluan yang dilakukan baru-baru ini.

Selain itu katanya, tuntutan dua bekas pemain dari Brazil, Leandro Dos Santos dan Careca untuk gaji bulan Mei dan Jun yang juga sudah dibayar sebelum semalam.

Tuntutan ejen kepada Leandro, Careca dan Guilherme De Paula pula akan dibuat secara ansuran mulai bulan hadapan, selepas Perak FC berunding dengan ejen ketiga-tiga pemain dari Brazil terbabit.

Penyelesaian ini perlu dilakukan kerana ia berkaitan dengan lesen kelab yang mana kegagalan berbuat demikian akan menyebabkan Perak FC tidak akan diberi lesen untuk menyertai Liga Malaysia tahun hadapan.

“Gaji bagi kesemua pemain juga sudah diselesaikan dan tiada sebarang tunggakan berkenaan isu itu,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Katanya lagi, beberapa isu berkaitan seperti dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), dan (caruman) Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO) juga perlu dikemaskini, yang mana kelab itu sudah membuat perbincangan dengan agensi berkenaan.

“Perak FC merakamkan penghargaan dan terima kasih kepada semua pihak, khususnya Menteri Besar Perak, Datuk Saarani Mohamad kerana banyak membantu kelab ini dalam mencari sumber kewangan bagi menyelesaikan segala tuntutan,” katanya.

sumber: BH

Sebelum ini, badan pengurusan Perak FC meminta agar diberikan ruang dan waktu bagi menyelesaikan masalah dihadapi pasukan berkenaan selain beberapa isu tunggakan gaji membabitkan pemain.