sukan

Harap Pan Gon Panggil

Penjaga gol Selangor FC, Sam Somerville, menyimpan hasrat untuk menerima panggilan skuad kebangsaan.
Kecemerlangan Somerville di Alor Setar malam tadi membawa Gergasi Merah ke Liga Juara-Juara Asia (ACL) 2 menerusi jaringan tunggal yang dicetak oleh pemain import, Ayron del Valle, ke atas Kedah Darul Aman dalam separuh masa kedua pertemuan getir Liga Super itu.

Sepanjang musim ini, Somerville telah dipertaruhkan sepanjang 1,270 minit permainan yang membabitkan 13 perlawanan liga dan dua perlawanan liga.

Bagaimanapun, pemain warisan kelahiran England itu sudah tidak dipanggil untuk tugasan antarabangsa hampir dua tahun setengah yang lalu, iaitu ketika Harimau Malaya mengharungi pusingan kelayakan Piala Dunia 2022 dengan memanaskan bangku simpanan.

Dalam perlawanan pembukaan pusingan kedua Kelayakan Piala Dunia 2026 dua minggu lalu, ketua jurulatih negara, Kim Pan-gon, sebaliknya memilih Sikh Izhan Nazrel Sikh Azman dan Azri Ghani sebagai pelapis kepada Syihan Hazmi Mohamed.

“Jelas sekali (cabaran musim ini) sukar tetapi terima kasih kepada Khairul Azhan (Khalid) dan jurulatih penjaga gol kerana banyak membantu.

“Setiap hari saya berusaha gigih dan kami saling bersaing sihat.”Saya tidak mahu memberikan penilaian kepada mutu persembahan sendiri tetapi saya sentiasa bertekad mencurahkan aksi terbaik.

sumber:- SA

“Saya sentiasa berazam untuk mewakili Malaysia.”Saya hanya perlu memberikan persembahan terbaik bersama Selangor dan apa yang terjadi kepada itu saya serahkan kepada jurulatih pasukan kebangsaan,” katanya.