sukan

De Bruyne sedia angkat kaki ke Arab Saudi

Kevin De Bruyne membuatkan kelab Arab Saudi tertarik apabila mendedahkan dia sedia untuk meninggalkan Manchester City pada musim panas ini.

Kontrak pemain berusia 32 tahun itu dengan juara Liga Perdana Inggeris (EPL) berakhir pada hujung musim depan dan dengan tiada petunjuk jelas mengenai masa depannya di England, De Bruyne mempertimbangkan pilihannya.

Mail Sport melaporkan pada Februari lalu pegawai Liga Pro Saudi sedia menguatkan usaha mereka untuk membawa De Bruyne keluar dari EPL.

Kini apabila ditanya mengenai potensi berpindah ke Timur Tengah, De Bruyne – yang menerima gaji £300,000 (RM1.8 juta) seminggu di City – mengakui ‘jumlah wang luar biasa’ yang ditawarkan menjadikan ia destinasi menarik yang sukar untuk ditolak.

“Saya masih mempunyai baki setahun dalam kontrak saya, jadi saya perlu memikirkan apa yang boleh berlaku,” katanya kepada akhbar Belgium, Het Laatste Nieuws.

“Anak sulung saya kini berusia lapan tahun dan hanya tahu mengenai England. Dia turut bertanya berapa lama lagi saya akan beraksi buat City. Sebaik masanya tiba, kami akan menanganinya dengan cara tertentu.

“Pada usia saya, anda perlu terbuka terhadap segala-galanya. Anda bercakap mengenai jumlah wang yang luar biasa dalam apa yang mungkin penamat karier saya. Kadang-kadang anda perlu memikirkan mengenainya.”

De Bruyne menambah: “Jika saya beraksi di sana selama dua tahun, saya mampu meraih sejumlah wang yang luar biasa. Sebelum ini saya terpaksa bermain bola sepak selama 15 tahun. Saya mungkin tidak dapat mencapai jumlah itu lagi.

“Kemudian anda perlu memikirkan mengenai apa yang mungkin berlaku seterusnya. Tetapi ketika ini saya belum memikirkan mengenainya lagi.”

sumber:- BH

Idea meninggalkan Manchester City menurut De Bruyne pernah dibincangkan secara mendalam bersama isterinya Michele Lacroix. – AGENSI