sukan

Keputusan Aaron-Wooi Yik berdepan Juara Olimpik di penentuan suku akhir

Beregu lelaki utama negara, Aaron Chia-Soh Wooi Yik, melalui rintangan besar sebelum menumbangkan juara Sukan Olimpik dari Taiwan, Lee Yang-Wang Chi Lin, untuk mara ke suku akhir Kejohanan Badminton Terbuka Singapura sebentar tadi.

Turun selaku pilihan keempat, Aaron dan Wooi Yik pada awalnya melalui perlawanan penuh getir tetapi menuju ke penghujung set pertama, mereka mula mendapatkan sentuhan terbaik sebelum menang 21-18.

Aksi kian mendebarkan sepanjang set kedua, di mana kedua-dua beregu saling berkejaran mata tetapi pertarungan sengit itu dimenangi Lee Yang-Wang Chi Lin 23-21.

Debaran kian memuncak dalam set penentuan dan walaupun Aaron dan Wooi Yik mendominasi pertengahan permainan, mereka membenarkan lawan menyamakan kedudukan sebanyak dua kali di angka 13-13 dan 16-16.

sumber:- SA

Bagaimanapun, beregu negara itu menamatkan pertarungan selama lebih sejam itu dengan kemenangan 21-17 untuk mencongak perhitungan dengan wakil Denmark, Kim Astrup-Anders Skaarup Rasmussen, bagi penentuan ke separuh akhir esok.