sukan

Peledak utama Kedah bukan calang-calang

Pemain import dari Serbia, Milos Gordic bakal menjadi peledak utama Kedah Darul Aman FC (KDA FC) bagi mengharungi saingan Liga Malaysia (Liga M) musim 2024/2025.

Pengumuman mengenai kemasukan pemain import keempat Sang Kenari itu diumumkan media KDA FC hari ini sekali gus menamatkan penantian penyokong yang menantikan perkembangan pembentukan barisan serangan kendalian ketua jurulatih, Nafuzi Zain.

Terdahulu Sang Kenari turut mengumumkan tiga pemain import yang terdiri daripada Sukhrob Nurulloev dari Uzbekistan, Sony Norde (Haiti) dan Habib Haroon (Bahrain).

“KDA FC dengan bangganya mengumumkan ketibaan Milos Gordic yang merupakan pemain berasal dari Cacac, Serbia dan beliau sebelum ini beraksi di Liga China dan Serbia.

“Dengan fizikal sasa dan berketinggian 1.87 meter, beliau akan mengisi posisi penyerang Sang Kenari musim ini.”Pemain berusia 31 tahun ini telah beraksi buat kelab Wuxi Wugo FC (China) sebelum ini yang merupakan kontrak pertama beliau di luar dari Serbia,” katanya.

KDA FC turut merakam keyakinan diatas kemampuan serta ketajaman yang dimilki Gordic di bahagian jentera serangan.

sumber:- HM

“Gordic merupakan nama baru di Liga M dan dengan rekod serta pengalaman yang beliau miliki tidak mustahil bakal menjadi senjata pemusnah Sang Kenari dalam memberi cabaran musim ini,” katanya.