sukan

Mat Yo mohon bantuan TMJ

Bekas pemain kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha, memohon bantuan daripada Penaung Persatuan Pemain Bolasepak Malaysia (PFAM), Tunku Ismail Sultan Ibrahim (TMJ), selepas Melaka United masih berdegil untuk melunaskan tunggakan gajinya.

Menurut Norshahrul atau lebih dikenali sebagai Mat Yo, isu gaji tersebut sudah terlalu lama dan mengharapkan Tunku Ismail dapat membantu menyelesaikan masalah tersebut.

“@hrhcrownprinceofjohor Matyo masih menunggu perkhabaran dari Tunku untuk mengadap. Terlalu lama akan masalah @melakautdfc_official tidak melunaskan gaji.

“Tunku sebagai penaung PFAM harap dapat mendengar dan membantu akan masalah kami. Saya juga bekas pemain JDT dan pemain kebangsaan di bawah naungan Tunku harap sangat Tunku dapat membantu,” tulisnya dalam laman Instagram.

Norshahrul beraksi untuk Melaka United selama semusim pada 2022 dan tunggakan gajinya difahamkan mencecah enam bulan.
Ini juga bukan kali pertama Mat Yo tampil bersuara selepas dia turut mendesak Melaka United melunaskan gajinya pada bulan lalu.

“Lama tunggu, bayarlah hutang. Banyak kerugian isteri dan anak-anak alami. Tak baik aniaya orang. Bila nak bayar tu? Enam bulan bukan enam minggu tapi enam bulan tak bergaji. Kerja pergi kerja, gaji tak nak bayar?.

sumber:- SA

“Macam ni anda bela nasib pemain yang pernah berbakti kepada negara? Awal-awal tahun 2022 dah lewat bayar lepas tu sikit-sikit pula,” tulis Mat Yo baru-baru ini.