sukan

Kisah dongeng Malaysia mampu menjadi kenyataan

Kisah dongeng skuad bola sepak negara ke Sukan Olimpik Paris 2024 mampu menjadi kenyataan seandainya diberi persiapan mantap untuk menghadapi Piala Asia B-23 Qatar, April depan.

Bekas jurulatih skuad B-23, Datuk Ong Kim Swee, percaya elemen itu akan menentukan perjalanan sesebuah pasukan berdasarkan pengalamannya dalam edisi 2018 di China.

“Dalam kejohanan peringkat terutama umur B-23, B-20 baik B-18 kebelakangan ini, kami mempunyai keputusan positif tetapi ini tidak bermakna kami boleh layak tanpa persiapan yang lebih baik.

“Ia merupakan agenda utama yang menjadi penentu sama ada Malaysia layak atau tidak.”Kalau mereka disediakan lebih banyak latihan dan perlawanan persahabatan sebelum Piala Asia, saya percaya mereka mampu melakukan kejutan.

“Dengan pemain berkualiti, saya percaya mereka mampu membawa pasukan ini ke peringkat lebih tinggi jika adanya persiapan yang baik.

sumber:- SA

“Ketika mengendalikan pasukan B-23, kami berjaya jurangkan prestasi.”Ketika bertemu pasukan dari Timur Tengah, sebelum ini mereka sering turun dengan keyakinan tinggi tetapi kebelakangan ini mereka tahu sudah tidak boleh lagi mengambil mudah dengan cabaran kami.”Ini skuad terbaik sejak Brad Maloney lagi dan dibawa hingga sekarang,” katanya .