sukan

Beban besar menanti Paulo Josue

Skuad bimbingan Kim Pan-gon masih buntu menghasilkan sebarang gol dalam dua perlawanan awal Kumpulan E berdepan ketika Jordan dan Bahrain.

Pemain naturalisasi tampak bakal menjadi sandaran dalam perlawanan itu Khamis ini setelah mempamerkan prestasi menyakinkan ketika diberi kepercayaan mengetuai jentera serangan bertemu Bahrain, Sabtu lalu.

“Sejujurnya memang amat sukar untuk merebut tiga mata daripada Republik Korea. Mereka mungkin pasukan terbaik dalam dalam kejohanan ini.

“Kami perlu berbangga berpeluang memberi cabaran. Kami perlu di tahap terbaik untuk bertahan dan menyerang balas.Semua sedar bahawa ini perlawanan paling sukar untuk dihadapi dan kami perlu berada di tahap terbaik.

“Kami akan mengkaji dan sentiasa cuba meningkatkan mutu permainan,” katanya .Lantas, peluang Harimau Malaya untuk sekurang-kurangnya menamatkan kempen Piala Asia di Qatar dengan jaringan mampu dijelmakan dalam pertemuan menentang Republik Korea.

sumber:- SA

Dan mengulas mengenai kemungkinan Pan-gon mengekalkan pendekatan taktikal sama berdepan Korea, ini ketua pasukan Kuala Lumpur City itu memberi reaksi: “Kami perlu menuruti segala arahan jurulatih yang telah membuat menganalisa.”Akhirnya pemain sendiri yang perlu berikan persembahan terbaik.”