sukan

Komen Bekas pamain JDT, Rombakan besar-besaran

Bekas penyerang Johor Darul Ta’zim (JDT), Safee Sali, berpandangan tindakan skuad Harimau Selatan itu untuk merombak pasukan dengan melepaskan ramai pemain, termasuk tidak mengekalkan ketua jurulatih, Esteban Solari, tidak akan memberikan kesan kepada mereka untuk mengharungi musim depan.

Safee sebaliknya percaya kelab berkenaan masih mampu memberikan tentangan hebat di peringkat tertinggi, terutama di pentas Liga Juara-Juara Asia Elit (ACLE) dengan Hector Bidoglio akan kembali membimbing skuad utama Harimau Selatan.

Dalam satu temu bual bersama wartawan , legenda bola sepak negara itu berkata: “Saya rasa Akhyar (Rashid) dan Safawi (Rasid) sentiasa memberikan sumbangan kepada JDT tetapi dengan keadaan Arif Aiman (Hanapi) yang sentiasa beraksi baik ketika ini, mungkin Tunku Mahkota Johor (Pemilik JDT, Tunku Ismail Sultan Ibrahim) membenarkan mereka untuk dilepaskan ke pasukan lain.

“Mungkin juga akan ada pemain baru dari Akademi JDT akan dinaikkan (ke pasukan utama) untuk mereka kembangkan seperti Arif Aiman.”

Mengulas mengenai pelantikan semula Hector Bidoglio, Safee Menambah: “Mungkin ada kelebihan jurulatih Hector bersama pasukan daripada segi keserasian dan pengurusan pemain.

sumber:- SA

“Kalau kita lihat senarai nama jurulatih yang pernah membimbing JDT, mereka semua memiliki pengalaman luas dan ada magis masing-masing.”Saya rasa (rombakan besar) ini tidak akan memberikan kesan kepada JDT.”