sukan

Awas JDT, Dia dah boleh main bersama TFC

Tonggak tengah Terengganu FC (TFC), Liridon Krasniqi tidak lagi berstatus pemain pinjaman.

Pengesahan bekas pemain pinjaman kelab gergasi Liga Malaysia (Liga M) Johor Darul Ta’zim (JDT) itu dimaklumkan Ketua Pegawai Eksekutif Terengganu Football Club (TFC) Sdn Bhd, Mohd Sabri Abas ketika ditanya mengenai status pemain itu.

Susulan itu ‘arkitek’ kelahiran Kosovo berusia 31 tahun itu kini menjadi pemain TFC sekali gus mendapat ‘lesen’ untuk beraksi pada aksi final Piala Malaysia berdepan JDT, Jumaat ini di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

“Ya betul pemain itu (Liridon Krasniqi) tidak lagi berstatus pemain pinjaman daripada JDT selepas kontraknya bersama bekas majikannya itu tamat pada 30 November lalu.

“Selepas kontraknya (Krasniqi) tamat pada hujung bulan lalu, kita sudah menawarkan kontrak kepadanya selama sebulan iaitu sehingga akhir bulan ini memandangkan TFC masih berbaki tiga perlawanan lagi termasuk final Piala Malaysia.

sumber:- HM

“Jadi dia (Krasniqi) boleh beraksi di pentas final nanti, tapi terpulang kepada percaturan ketua jurulatih, Tomislav Steinbruckner sama ada mahu menggunakan khidmatnya atau sebaliknya,” katanya ketika dihubungi.