sukan

Segalanya pasti terjawab hari ini

Misi kalah mati buat Johor Darul Ta’zim (JDT) pada jam 6.00 petang ini bagi perlawanan kelima Liga Juara-Juara Asia (ACL) menentang Kawasaki Frontale.

Mengikut rekod pertemuan sejak tahun lalu, atas kertas jelas kelebihan tidak memihak JDT apabila tewas dua dan seri satu daripada tiga aksi terutamanya kali terakhir pada 19 September lalu di mana mereka tewas tipis dengan keputusan 0-1.

Jaringan akrobatik daripada Marcinho cukup untuk berikan kemenangan keempat buat Kawasaki Frontale dalam kempen ACL musim ini sekaligus membawa kepada dominasi mereka dalam kumpulan ‘I’ dengan meraih mata maksima.

Namun, jika pasukan Harimau Selatan tewas di Kawasaki selepas tamat 90 minit permainan malam ini, maka misi mereka ke pusingan 16 terbaik akan menjadi lebih sukar biarpun peluang masih ada mengikut kiraan matematik.

Tetapi sebaliknya, jika kemenangan berjaya dituai anak buah Esteban Solari ke atas Kawasaki Frontale, ia bakal berikan kelebihan buat JDT menjelang aksi penutup kumpulan menerima kunjungan BG Pathum United di Stadium Sultan Ibrahim pada 12 Disember nanti.

Segalanya pasti terjawab pada hari ini, jangan lupa saksikan perlawanan ini secara langsung di Astro Arena Bola saluran 803, pra rancangan bermula jam 5.30 petang dan sepak mula pada pukul 6.00 petang.

sumber:- SA

Jika tidak dapat menonton di Saluran 803, maka anda boleh saksikan juga secara langsung di aplikasi Astro GO.
Semoga berjaya JDT!