sukan

Hafiz Hashim Setuju

Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, bekas jurulatih B-15 Persatuan Badminton Malaysia (BAM), Hafiz Hashim, mendapat kepercayaan untuk membimbing pemain wanita perseorangan nombor satu India, PV Sindhu, dalam misi memburu slot ke Sukan Olimpik Paris 2024.

Hafiz yang memulakan tugas sebagai jurulatih perseorangan di Akademi Badminton Suchitra sejak melangkah keluar BAM tidak menyangka keserasian dalam latihan yang terjalin dalam tempoh dua minggu yang dihabiskan bersama olimpian itu kini hanya menunggu lampu hijau daripada badan induk sukan india (SAI) dan Persatuan Badminton India (BAI).

“Sudah pasti usaha kami adalah untuk menuju Olimpik Paris.”Kalau dah dapat keputusan kelak, mungkin secara tidak langsung kami akan tersenarai dalam skim Olimpik di sana.

“Sudah tentu usaha kami menjurus kepada Olimpik Paris,” katanya di Nadi Weekend sebentar tadi.Tambahnya lagi, melatih Sindhu yang meraih pingat perak temasya 2016 sementara memungut gangsa pada 2020 merupakan satu peluang keemasan untuk menambah pengalaman selain mengembangkan lagi karier kejurulatihannya.

sumber:- SA

“Sebagai bekas pemain, kami pernah menjalani latihan berkelas dunia dan berada di kemuncak dunia, jadi saya rasa sudah sampai masanya saya melatih pemain senior,” katanya.