Ronaldo Diberi Bayangan Bakal Direhatkan

PENGENDALI Juventus, Andrea Pirlo memberi baya@ngan akan merehatkan Cristiano Ronaldo selepas penyrang utamanya itu membantu penyandang juara Serie A berkenaan mengatasi Sampdoria 3-0 pada aksi di Stadium Allianz, Turin.

Bagaimanapun menurut bekas pemain tengah Juventus berusia 41 tahun itu, penyrang Portugal berkenaan berkemungkinan direhatkan dalam perlawnan tidak berprofil tinggi pada musim ini.

Saya akan melihat kepada keperluan situasi perlawnan musim ini kerana semua tahu Ronaldo bukan jenis pemain yang suka berada di bangku simpanan pemain setiap masa. Kami sedang memikirkan dan meneliti bagaimana cara untuk menggunakan khidmat Ronaldo.

Ronaldo sebenarnya masih belum berdepan kelet!han kerana sa!ngan liga baru sahaja bermula, cuma saya mahu meletakkan dia berada pada tahap kecergasan terbaik sebelum berdepan sesuatu perlawnan.

Jadual saingan liga musim ini panjang dan padat apatah lagi terpaksa berdepan saingan Eropah selain d0mestik. Kami akan melihat kepada perlawnan yang kurang penting bagi merehatkan Ronaldo.

“Ronaldo adalah seorang pemain yang bijak dalam menjaga kecergasan tvbuh bad@nnya, pastinya dia lebih mengetahui bila masa untuk bermain dan merehatkan tubvh bad@nnya. Apapun mungkin pemilihan waktu rehat kami akan serah kepadanya menentukannya,” katanya.

Pada aksi menent@ng Sampdoria, pemain berusia 35 tahun itu turut membantu gerg@si Itali berkenaan menyingkap sa!ngan liga dengan langkah kanan apabila menyumb@ngkan gol pada minit ke-88.

Dua gol tuan rumah lagi sebelum itu dijaringkan Dejan Kulusevski pada minit ke-13 dan Leonardo Bonucci (78) sekali gus memastikan tiga mata pertama The Old Lady pada perlawnan berkenaan.

Juventus bakal meneruskan kempen mempertah@nkan kejuaraan Serie A dengan berkunjung ke Stadium Olimpico menent@ng AS Roma pada awal pagi Ahad ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *